Afspraak maken?

06 5516 2241

Trainingstraject

Je kunt wel heel hard je best doen, maar als je geen idee hebt wat je doet, bereik je nooit jouw doel.

Persoonlijke benadering

Voor het traject van training worden een aantal stappen ondernomen voor een optimaal persoonlijke advies over het te volgen traject:

Intake

De eerste kennismaking is een 1 op 1 gesprek. De volgende onderdelen worden besproken:

  • Doelstellingen
  • Dagelijkse activiteiten
  • Intrinsieke motivatie
  • Medische achtergrond
  • Beweeg/sportactiviteiten in de week
  • Voedingspatroon
  • Herstel/slaap

Vervolgens wordt er aan de hand van een kort trainingsmoment gekeken hoe we je programma voor de komende weken kunnen vormgeven.  

Inspanningstest

Na 3-4 weken training wordt er een uitgebreide inspanningstest afgenomen. Hierbij worden de volgende onderdelen in kaart gebracht:

  • Lichaamsgegevens (BMI, vetpercentage, buikomtrek, bloeddruk)
  • Uithoudingsvermogen (VO2 max, herstelvermogen, prestatie van hardlopen/fietsen/wandelen)
  • Spierkracht (bovenlichaam, onderlichaam, buikspieren)
  • Stabiliteit/balans (rompstabiliteit, balans in het lichaam)
  • Verhouding tussen belasting en belastbaarheid (dit is belangrijk om de training goed op te zetten)

Persoonlijke programma’s

Aan de hand van de intake en de inspanningstest wordt jouw persoonlijk programma opgesteld. Iedere 8 weken wordt het programma vernieuwd. Dit gebeurt in overleg met de bewegingsdeskundige aan de hand van jouw voortgang en eventuele klachten. Op deze manier blijft het lichaam geprikkeld waardoor progressie mogelijk blijft.

Persoonlijke begeleiding

Tijdens de trainingstijden is er altijd een bewegingsdeskundige aanwezig die de trainingen begeleidt. Vragen over oefeningen, trainingen of fysieke klachten, de bewegingsdeskundige zorgt ervoor dat je altijd op een verantwoorde manier kunt trainen!